Trix van der Vleuten


Trix van der Vleuten 
Chief Marketing Officer Northern Europe, Kentucky Fried Chicken

 

Vorig jaar zomer tekende Kentucky Fried Chicken (KFC) als eerste fastfoodketen het Better Chicken Commitment, een Europese welzijnsstandaard voor kip waarvan de criteria zijn vastgesteld door onder meer World Animal Protection. KFC is de op een na grootste fastoodketen ter wereld, en in Nederland de nummer 3. ‘We zijn op duurzaamheidsgebied misschien stil geweest als bedrijf’, zegt Trix van der Vleuten, ‘maar nu willen we graag de dialoog aangaan en zichtbaar maken waar we mee bezig zijn’. Naast dierenwelzijn zal Trix concreet ingaan op de activiteiten die KFC ontplooit rond caloriereductie, verpakkingen en voedselverspilling. Veel belangstelling trok het volkomen vegetarische restaurant dat KFC voor de duur van de Week zonder Vlees opende in Rotterdam. Een stunt die meteen het startschot was voor de landelijke introductie van de Chickenless Chicken Burger en de eerste test van de Chickenless Chicken Tenders. Een kant van KFC die veel mensen in Nederland niet zullen kennen, is de grote aandacht voor de P van People. ‘We geven iedereen een kans, van student tot vluchteling. Eenieder kan bij ons bedrijfsleider worden en de papieren halen om een betere toekomst te krijgen.’

 

Terug naar programma